Köpvillkor

ALLMÄNNA VILLKOR


Olgas Hus tillämpar både Konsumentköpslagen och Distansavtalslagen.
För att genomföra en beställning måste kund vara myndig (18år). Med kund avses en fysisk person.

BESTÄLLNING


Beställning av Olgas Hus produkter kan endast göras via www.olgashus.se. Samtliga beställningar besvaras via mail där kunden erhåller en skriftlig orderbekräftelse. Beställningen är bindande först då kunden har fått orderbekräftelsen. Skulle kunden inte få någon bekräftelse går det bra att höra av sig på mail till info@olgashus.se. Vänta upp till 24 timmar på orderbekräftelsen.

Alla beställningar där orderbekräftelse erhålls är bindande. Om du råkar göra en beställning av misstag är det viktigt att du kontaktar oss så snabbt som möjligt på info@olgashus.se. Olgashus.se förbehåller sig också rätten att neka kund köp.

Om en vara inte finns på lager kontaktar vi dig. När vi sedan får den restnoterade varan skickar vi den omedelbart. Om du inte vill ha den restnoterade varan går det bra att kontakta oss på info@olgashus.se. Om Olgas Hus inte kan leverera en produkt som är betald så återbetalas kunden inom 30 dagar.

PRISER


Alla priser på Olgashus.se anges i svenska kronor. Priserna är inklusive moms som ligger på 25%.
Olgashus.se reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar.

Olgashus.se använder sig av Klarna vid betalning.
Där kan man välja Faktura 14 dagar, Faktura Kampanj, Kortbetalning, Delbetalning, eller Direktbetalning.
Väljer du att betala med Faktura Kampanj tillkommer en fakturaavgift på 29 kr. Fakturaavgift tillkommer inte om du väljer att betala med något annat betalningsalternativ.

Olgashus.se erbjuder även Swish (kommer inom kort) och direktbetalning till bankgiro/bankkonto som betalningsalternativ. När vi sett att pengarna kommit till vårt konto, så skickas produkten till er.
Olgashus.se erbjuder fri frakt inom hela Sverige.

BETALNING

Klarna
Du betalar din order genom Klarna Checkout.
Betalningsalternativen är Faktura 14 dagar, Faktura Kampanj, Delbetalning, Kortbetalning, och Direktbetalning till bank.
Betalar du med Faktura eller delbetalning blir du ombedd att lämna ditt personnummer för kreditkontroll.
Vid Kort och Direktbetalning behöver du inte ange personnummer.

Faktura 14 dagar
Du kan välja att handla med faktura. Fakturan ska vara betald 14 dagar efter att beställningen är lagd. Försenad eller utebliven betalning leder till dröjsmålsränta på 9%.

Faktura Kampanj
Ibland finns kampanjer från Klarna där du erbjuds att betala vid ett senare tillfälle.
Fakturaavgift tillkommer med 29kr.
Försenad eller utebliven betalning leder till dröjsmålsränta på 9%.

Kortbetalning VISA/MASTERCARD
Betala enkelt med ditt kontokort i Klarna Checkout.
Inga extra avgifter debiteras.

Delbetala i din egen takt
Dela upp din betalning med Klarna Faktura.
Betala via internetbank
Betalningen sker direkt via din internetbank. Inga extra avgifter debiteras.

Swishbetalning (kommer inom kort)
Du betalar din order genom att Swisha beloppet samt ordernummer till telefonnummer xxxx. När vi ser att pengarna kommit till oss, skickar vi dig produkten.
Betalningsmottagere är Mode & Interiör i Jönköping AB.

Direktbetalning till Bankkonto eller Bankgiro.(kommer inom kort)
Du kan välja att betala din order genom betalning till vårt bankkonto XXX eller bankgiro XXX. Vid bankgiro-betalning, så tar det 1 dag extra, innan vi ser att pengarna kommer ifrån dig.
När vi mottagit pengar skickar vi produkten.

LEVERANSTID


Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Om leveransen av någon anledning blir försenad kontaktar vi kunden så fort som möjligt. Olgas Hus kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Då återbetalas istället kunden inom 30 dagar.

LEVERANSFÖRSENING


Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan leverera sina varor till oss. Olgas Hus förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening. Om kunden har betalt en vara som inte kan levereras, återbetalas kund inom 30 dagar.
OBS! Vi ersätter inte brev och paket som DHL slarvar bort.

FRAKT


Vi erbjuder fri frakt inom hela Sverige.

ÖPPET KÖP / ÅNGERRÄTT


Fri retur i butikerna i Jönköping & Norrköping!

Självklart skall du vara nöjd med din beställning. Ibland händer det att plagget tex inte passar eller att du ångrade er. Då får du självklart returnera, vi följer distansavtalslagen där du har 14 dagar ångerfrist. Varan får då ej vara använd och den skall returneras med originalförpackningar och emballage. Returfraktkostnad står kunden för själv.
Vår hanteringsprocess efter mottagandet av retur är normalt 3-5 arbetsdagar, vid högbelastning kan det ibland ta några dagar längre. Observera att Olgashus.se har enligt lag 30 dagar på sig att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation.

Retur som sker till kort som står utställda på banker utomlands sker med den aktuella dagens valutakurs. Differens kan då uppstå men det är tyvärr inget vi kan påverka.

Hur du gör
Maila till oss på info@olgashus.se i ämnesraden skriver du Retur samt ditt ordernummer.
Ex ”Retur 1234567”
Skriv ett kort meddelande till oss om varför du returnerar så vi kan bli bättre på det vi gör.

Skicka även med kontonummer för återbetalning direktbetalning till bankkonto.
Har du betalt med Klarna, returnerar vi betalningen genom dem.
Har du betalt med Swish, återbetalas du till samma telefonnummer.

Skicka in ditt varor till:
Olgas Hus
Klostergatan 33
553 35 Jönköping

Bra att veta
Skicka gärna i samma kartong/påse du fick leveransen i, annars packa in så väl du kan! Skor skall returneras med sin originalkartong samt paketeras in i skyddande ytterembalage. Du ansvarar för paketet tills vi fått det. En retur tar ca 3-5 arbetsdagar att genomföra.

REKLAMATION


Olgas Hus tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad.
Om du erhåller ett paket från post/fraktbolag som har synliga fraktskador så ska du reklamera detta till DHL direkt på utlämningsstället. Du ska också be dem skicka tillbaka paket till Olgas HUs. Maila sedan till info@olgashus.se för att informera om reklamationen.

OUTLÖSTA PAKET


Om kunden av någon anledning inte löser ut sitt paket, får kunden kostnaderna för frakt. Outlösta paket debiteras i efterskott med en avgift på 95 kronor. Liggtiden på DHL är 14 dagar. Vid utebliven betalning vidarebefordras kraven till inkassoservice.

SÄKERHET


Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

RESERVATION


Olgas Hus reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.
Vi ansvarar inte för eventuella fuktskador vid samband av användandet av våra vattensäktra/stänksäkra produkter. Kunden ansvarar själv för att följa instruktioner och använda produkten med försiktighet.
Vi reserverar oss även mot eventuella lagerfel då vi delar lager med våra fysiska butiker.

COOKIES


Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

SEKRETESSPOLICY

Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Inga uppgifter om dig kommer föras vidare till tredje part. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig.

Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.